Het schilderen van een woning of gebouw is belangrijk en noodzakelijk om het vastgoed in goede conditie te brengen en te houden. Periodiek schilderwerk is een hoge kostenpost waarbij een goede technische kwaliteit en een fraaie afwerking verwacht mag worden.
U kunt bij ons een keuring laten uitvoeren van het uitgevoerde schilderwerk. U heeft hiermee een objectieve beoordeling in handen. Deze keuring is zowel aan te vragen als opdrachtgever (corporatie, vastgoedbezitter, VVE en particulier) en als uitvoerend onderhoudsbedrijf of schildersbedrijf.
Wij zorgen voor een onderbouwde beoordeling, waarbij de kwaliteit van het uitgevoerde schilderwerk in beeld wordt gebracht. Tevens beschikken wij over goede communicatieve eigenschappen en de nodige overtuigingskracht, om de kwaliteit van het werk inzichtelijk te maken aan partijen. Het opstellen van een verbeterplan binnen RGS past daarin uitstekend. Ons doel is om te komen tot een acceptabel niveau van uitvoering voor alle partijen.
Schakel ons in voor:
- Keuren uitgevoerd werk binnen RGS
- Objectieve beoordeling van schilderwerk
- Opstellen verbeterplannen
- Rapport met onderbouwde bevindingen in heldere taal
Zekerheid voor de opdrachtgever en opdrachtnemer
Wilt u zekerheid dat het geleverde schilderwerk goed is? In de meeste gevallen, ziet het schilderwerk er op het eerste gezicht goed uit en vaak is dat ook zo. Als er kritisch met een deskundig oog gekeken wordt, kan het toch tegenvallen. Dan is het fijn als een objectief deskundige met u meekijkt. Vooral als het om grote bedragen gaat. U wilt er de komende jaren immers geen omkijken meer naar hebben.
Met ons rapport weet u zeker wat de kwaliteit is. Dat uitgegeven geld goed besteed is en risico’s in de toekomst beperkt zijn. Ook heeft u een goed document om eventuele noodzakelijke herstelwerkzaamheden uit te (laten) voeren.
Geschil oplossen tussen opdrachtgever en opdrachtnemer
Loopt het contact uit tot een geschil, waardoor de communicatie minimaal is geworden? Als onafhankelijk deskundige gaan wij het gesprek aan met partijen. Wij kunnen met onze kennis van zaken precies uitleggen wat het niveau van het schilderwerk is en afspraken maken over oplossingen om uit de impasse te komen.
In vrijwel alle gevallen dat wij voor geschillen werden ingeschakeld, zijn we tot een goede oplossing gekomen voor alle partijen. Ook in situaties dat het niet meer goed leek te komen.
Extra service onderhoudsbedrijf
Natuurlijk is uw schilderwerk van perfecte kwaliteit. U bent tenslotte een vakman. Hoe zou het overkomen bij uw opdrachtgevers als u standaard een keuring van uw afgeleverde schilderwerk aanbiedt door een onafhankelijke partij? Dit getuigt van extra service. Zo hebben opdrachtgevers op voorhand al het vertrouwen in het geleverde werk. En heeft uw klant over een paar jaar weer een vakman nodig, dan wordt uw bedrijf vanzelfsprekend weer gebeld.